Od maja bieżącego roku Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Gnieźnie udostępniło możliwość korzystania z dwóch nowych rozwiązań informatycznych klientom i pracownikom przedsiębiorstwa.
Klientom PEC, Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Gnieźnie Sp. z o.o. udostępniono moduł „e-BOK”.
W ramach e-BOK istnieje możliwość:
- podglądu faktury,
- dostępu do e-FAKTURY (pod warunkiem wypełnienia formularza akceptacji),
- przeglądania aktualnej i archiwalnej listy wpłat,
- podglądania bieżącego salda,
- odczytów wskazań liczników,
- zmiany hasła,
- pobrania formularzy dotyczących e-FAKTURY,
- korespondencji w zakresie e-FAKTURY,
- elektronicznej korespondencji z BOK.
Do głównych zalet korzystania z e-faktury należy zaliczyć:
- otrzymanie faktury w dniu jej wystawienia,
- wyeliminowanie opóźnień w płatnościach związanych z opóźnieniem otrzymywania faktur drogą pocztową,
- nieograniczony dostęp do e-faktury w każdym miejscu, w którym jest internet,
- ochronę środowiska naturalnego (nie ma potrzeby drukowania faktury),
- obniżenie kosztów druku i dostarczenia faktur (koszty miesięczne wysyłania faktur metodą tradycyjną to ponad 1000zł).
Usługa e-BOK i e-FAKTURA dostępna jest wyłącznie dla klientów posiadających podpisaną umowę z PEC, którzy wypełnili i przekazali do przedsiębiorstwa formularz zgody na korzystania z e-BOK oraz formularz akceptacji do wystawiania i przesyłania faktur VAT, korekt faktur VAT oraz duplikatów faktur VAT.
„Strefa klienta” została uruchomiona ze względu na potrzebę sprawnego i skutecznego komunikowania się z klientami, poza dotychczas wykorzystywanymi sposobami przekazywania informacji. Skuteczne komunikowanie się z klientami odgrywa istotną rolę w sprawnym funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. W dobie społeczeństwa opartego na informacji, tzw. „społeczeństwa informacyjnego”, niezbędne jest zapewnienie możliwości komunikowania się bez względu na miejsce i czas, tak aby każdy mógł swobodnie wybrać moment, w którym będzie chciał odebrać lub przekazać istotne dla siebie oraz dla firmy informacje. Równie istotne jest także skuteczne komunikowanie się wewnątrz firmy. Dlatego też wszyscy pracownicy PEC w Gnieźnie uzyskali dostęp w strefie pracownika do modułu e-PRACOWNIK. Mogą podejrzeć własne harmonogramy pracy, wynagrodzenia, urlopy, czyli wszystko po co do tej pory musieli dzwonić lub przychodzić do działu kadr (NO). Możliwość komunikowania się bez względu na miejsce i czas, jest szczególnie istotna w przypadku Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Gnieźnie, które prowadzi działalność w kilku obiektach na terenie miasta Gniezna oraz na terenie Pobiedzisk, w systemie zmianowym i bezpośrednie komunikowanie się ze wszystkimi pracownikami jednocześnie jest często utrudnione. Administratorem modułu „e-PRACOWNIK” jest Dział Organizacyjno-Prawny, a „e-BOK" i „e-Faktura” jest Dział Sprzedaży i Marketingu.
„Strefa klienta” została uruchomiona ze względu na potrzebę sprawnego i skutecznego komunikowania się z klientami, poza dotychczas wykorzystywanymi sposobami przekazywania informacji. Skuteczne komunikowanie się z klientami odgrywa istotną rolę w sprawnym funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. W dobie społeczeństwa opartego na informacji, tzw. „społeczeństwa informacyjnego”, niezbędne jest zapewnienie możliwości komunikowania się bez względu na miejsce i czas, tak aby każdy mógł swobodnie wybrać moment, w którym będzie chciał odebrać lub przekazać istotne dla siebie oraz dla firmy informacje. Równie istotne jest także skuteczne komunikowanie się wewnątrz firmy. Dlatego też wszyscy pracownicy PEC w Gnieźnie uzyskali dostęp w strefie pracownika do modułu e-PRACOWNIK. Mogą podejrzeć własne harmonogramy pracy, wynagrodzenia, urlopy, czyli wszystko po co do tej pory musieli dzwonić lub przychodzić do działu kadr (NO). Możliwość komunikowania się bez względu na miejsce i czas, jest szczególnie istotna w przypadku Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Gnieźnie, które prowadzi działalność w kilku obiektach na terenie miasta Gniezna oraz na terenie Pobiedzisk, w systemie zmianowym i bezpośrednie komunikowanie się ze wszystkimi pracownikami jednocześnie jest często utrudnione. Administratorem modułu „e-PRACOWNIK” jest Dział Organizacyjno-Prawny, a „e-BOK" i „e-Faktura” jest Dział Sprzedaży i Marketingu.
PEC