X
Ładowanie danych...

moje-gniezno.pl

PORTAL INFORMACYJNY POWIATU GNIEŹNIEŃSKIEGO

Czy znikną 2 z 3-ech mostów?

Wtorek, 29 listopada 2011
  • Czy znikną 2 z 3-ech mostów?

Przedłużenie tunelu na dworcu PKP, nowe parkingi oraz wyburzenie dwóch mostów - to tematy, które na konferencji prasowej przedstawił radny miejski Michał Glejzer. Pomysły, które wydaja się nierealne, trafiły również w postaci interpelacji do prezydenta Jacka Kowalskiego.

Pomysły, które przedstawił na konferencji prasowej Michał Glejzer - radny Miasta Gniezna, przewodniczący Komisji Gospodarki Miejskiej i Ochrony Środowiska, wydają się być zupełnie nierealne. Nie jest to spowodowane wybujałą wyobraźnią, ale ogólnie znanym stosunkiem PKP do inwestowania w komfort pasażerów. Wobec planowanej przez PKP inwestycji wokół dworca miałbym następujące propozycje, które być może zainteresują dyrekcję, a które pomogłyby na pewno naszym mieszkańcom w codziennym życiu i spowodowałyby, że okolice dworca stałyby się bardziej przyjazne - mówi Michał Glejzer. Po pierwsze chciałbym, aby PKP przedłużyło przejście z dworca, a konkretnie z peronu 3-ciego do ul. Składowej. Obojętnie czy miałoby to być przejście naziemne, czy też w formie tunelu. Wówczas istniałaby możliwość zrobienia na ul. Składowej, w okolicach dawnej remizy PKP, postoju dla taksówek. Wówczas mieszkańcy chcący dostać się do południowych części miasta nie musieliby korzystać z postoju przy u. Dworcowej. Na pewno skróciłoby to czas dojazdu. Ponadto spowodowałoby, że ta część miasta zaczęłaby żyć. Proponowałbym również, żeby na ul. Składowej umiejscowić parking. Na pewno pomogłoby to rozładować ruch na Wiadukcie im. ks. J. Popiełuszki oraz w centralnej części miasta. Sfinansować miałoby to PKP dlatego, że są to tereny kolejowe, a ponadto słyszymy cały czas, że od 2-óch lat kolej przymierza się do pewnych inwestycji. Jeżeli byłaby taka możliwość, to można by w tym kierunku skierować strumień pieniędzy. Pomiędzy ul. Dworcową a torami PKP także jest miejsce na parking. Uważam, że kolej powinna zapewnić swoim klientom, czyli pasażerom, godziwe warunki do pozostawienia swojego samochodu, gdyż w tej chwili tereny przy Parku Kościuszki i ul. Lecha są zupełnie zapełnione. Uważam, że jest to kwestia wykonania stosunkowo niedużym kosztem. Myślę, że gdyby jakieś nieduże pieniądze doliczyć do biletu miesięcznego, a przy tym stworzyć możliwość wjazdu dla tych osób samochodu o każdej porze dnia i nocy, byłoby to dużym ułatwieniem. W końcu jeżeli podjeżdżamy pod galerię handlową czy supermarket mamy zagwarantowane bezpłatne parkowanie. Uważam, że kolej powinna coś takiego mieszkańcom zagwarantować. O ile istnieje taka możliwość, to proponuję także wyburzenie 2-óch mostów, żeby zacząć poważnie myśleć o usprawnieniu ruchu w tej okolicy. Dwa mosty podobno nie są już eksploatowane, więc nadarza się okazja, żeby wykonać pierwszy ruch w tym kierunku. Wiadomo, że wszystko wiąże się z pieniędzmi. Tutaj musiałoby partycypować miasto, ale wyburzenie 2-óch mostów i poszerzenie drogi stworzyłoby dodatkowo możliwość zabezpieczenia pozostałych terenów, które są w tej chwili terenami kolejowymi, a z których wypływa woda, szczególnie tą zimową porą przy dużych mrozach zamarza i powoduje, że przejazd pod 3-ema mostami jest niemożliwy. Stosunek władz miasta jest w kwestii współpracy z PKP jednoznaczny. Po pierwsze trzeba powiedzieć, że prezydent postawił sobie za cel współpracę z PKP celem budowy nowego dworca i zagospodarowania terenów przyległych - mówi zastępca prezydenta Rafał Spachacz. Prezydent podjął liczne spotkania, które zaowocowały tym, że ogłoszono przetarg i wyłoniono wykonawcę koncepcji projektu technicznego dworca. Aktualnie służby Urzędu Miejskiego, urbaniści, architekci, specjaliści od infrastruktury konsultują projekt nowego dworca. Pewne uwagi ma też Miejski Konserwator Zabytków, który poprosił projektantów do siebie, żeby uzgodnić ostateczny kształt nowego dworca. W projekcie są także parkingi przyległe, natomiast dalsze parkingi typu „park and driver” będą projektowane w dalszych etapach dlatego, że tereny kolejowe są w pełni własnością PKP i wyłącznie właściciel ma prawo decydować o ich wykorzystaniu. Pomysły radnego Michała Glejzera także zostaną przekazane do władz PKP. My nie możemy w żaden sposób ingerować w sposób wykorzystania przestrzeni terenów kolejowych dlatego, że nie leży to w kompetencji władz miasta. Natomiast 3 mosty są na terenach zamkniętych PKP i PKP jest ich właścicielem. Tak samo jak w przypadku każdego właściciela prywatnego - my nie mamy możliwości ingerowania w te tereny. Pomysły radnego Michała Glejzera są na pewno warte uwagi, ale realistycznie patrząc ich sfinalizowanie jest niemalże niemożliwe. Radny poruszył również temat terenu po fabryce Polokna. Ma tam powstać galeria handlowa, która mogłaby przyciągnąć dodatkowych turystów i klientów do Gniezna. Połączenie dworca z ul. Składową byłoby wówczas jeszcze większym udogodnieniem dla klientów PKP. Miejmy nadzieję, że kolej zacznie w końcu realizować swoje dotychczasowe plany modernizacji gnieźnieńskiego dworca.
(Buk)

Napisz komentarz

Komentarze(0)

PODOBNE TEMATY
I Festiwal "Fyrtel" Podstawowym celem festiwalu debiutującego w kalendarzu imprez kulturalnych Gniezna jest promocja dziedzictwa... Wtorek, 17 listopada 2015
Konferencja naukowa "Władca i sacrum w Młodszej Europie we wczesnym średniowieczu (IX-XII w.)" Konferencja naukowa: Władca i sacrum w Młodszej Europie we wczesnym średniowieczu (IX-XII w.) jest po... Poniedziałek, 19 października 2015
Jak zorganizować konferencję w pięciu krokach? Organizacja konferencji to nie lada wyzwanie. Aby wydarzenie mogło przynieść oczekiwany efekt, powinno... Czwartek, 24 września 2015
Jaka jest rola kobiet we współczesnym świecie? Dzisiaj w Kolegium Europejskim odbyła się konferencja pt. "Kobiecość we współczesnym świecie". Nie przypadkowo... Sobota, 7 marca 2015