Gry społecznościowe to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów w branży. Jak nietrudno się domyślić, jest to przede wszystkim rozrywka dla użytkowników mediów społecznościowych, ze szczególnym uwzględnieniem posiadaczy urządzeń mobilnych.
Farmville
Z czasem jej popularność sukcesywnie malała, również za sprawą rozwoju innych, podobnych tytułów. Gdy ogłoszono z końcem roku koniec wyświetlania treści w popularnym Flash Playerze, oznaczało to także koniec Farmville, które tego programu wymaga do prawidłowego funkcjonowania. Tradycje poprzedniczki kontynuują jej dwie nowsze wersje.
Rozgrywka w serii Farmville obejmowała uprawę warzyw i owoców, które po pewnym czasie były gotowe do zbiorów. Kiedy nie dopilnowaliśmy swoich obowiązków, efekty ciężkiej pracy szły na marne. To sprawiało, że przestrzeganie terminarza stawało się niejako rutyną zapalonych społecznościowych farmerów.
Angry Birds Friends
W roku następnym wypuszczono także wersje na Androida i iOS. Co więcej, gra pozwalała na synchronizację postępu rozgrywki na kilku różnych urządzeniach. W 2014 natomiast Rovio zaprezentował użytkownikom globalną ligę, gdzie można rywalizować z graczami z całego świata, także w regularnie rozgrywanych turniejach.
Casino social games
Idea przyświecająca takiej zabawie jest niezwykle prosta i polega na przyjacielskiej rywalizacji z innymi graczami w popularne gry kasynowe. W asortymencie znajdziemy zatem takie klasyki jak ruletka, maszyny wrzutowe, poker, blackjack i inne gry kasynowe. Wśród wiodących przedstawicieli tego sektora znajdziemy amerykańską Zyngę, a także spółkę, która niedawno debiutowała na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych – Huuuge Games.
Candy Crush Saga
Zabawa polega na łączeniu słodyczy o tych samych kolorach w liczbie co najmniej trzech. Oznaczone elementy znikają i są zastępowane przez nowe, które mogą być dalej łączone w grupy. Poprzez eliminację symboli i wypełnianie kolejnych celów na planszy wchodzimy na kolejne poziomy.
Candy Crush Saga jest znakomitym przykładem udanego wykorzystania modelu freemium, który wprawdzie pozwala na bezpłatne przejście rozgrywki, ale umożliwia również zakup akcji specjalnych, pomagających w trudniejszych sytuacjach. W szczytowym momencie popularności takie działanie przynosiło ogromne zyski – nawet milion dolarów dziennie.