Istotną rzeczą podczas zakładania firmy jest wymyślenie nazwy i stworzenie logo. Chwytliwa nazwa potrafi zachęcić partnerów biznesowych do nawiązania kontaktu a klientów do kupna. Z kolei logo jest swego rodzaju znakiem rozpoznawczym na rynku. Sprawdź, jak je wybrać, gdy dopiero zakładasz firmę!
Zanim jeszcze zarejestrujesz działalność, zastanawiasz się nad nazwą firmy. Powinna być ona dość krótka, chwytliwa i łatwa do zapamiętania. Popularną opcją jest tworzenie połączeń nazwisk lub imion ze słowem typowym dla branży – choć jest to bezpieczny wybór, raczej nie pozostaje w pamięci. Nazwa może też nawiązywać do ogółu tego, czym zajmuje się firma. Może zatem nawiązywać do ekologicznych kosmetyków lub łatwych w recyklingu butelek na wodę. Istotne jest też, by budziła pozytywne skojarzenia – dlatego też kilka razy sprawdź, czy zarówno zapis, jak i brzmienie danej nazwy (zwłaszcza, gdy używasz angielskich słów) nie jest negatywne. Zapytaj też o to znajomych – być może Ci coś doradzą!
Dużą pomocą podczas planowania rejestracji działalności okazuje się też wirtualne biuro. Inwestując w usługę biura wirtualnego zyskasz nie tylko prestiżowy adres, który wykorzystasz do rejestracji działalności, udostępnisz w social media czy umieścisz na gadżetach reklamowych. Możesz też skierować na niego całą firmową korespondencję – nadsyłane listy i paczki będą przechowywane w biurze do momentu, aż je odbierzesz. Dokumenty mogą również zostać dla Ciebie przeskanowane – ważne wiadomości znajdziesz wtedy na skrzynce mailowej. Sprawdź, ile jeszcze korzyści dają wirtualne biura!
Logo
Najważniejszą rzeczą jest zadbanie o to, by logotyp był czytelny – łatwo rozpoznawalne ikony i nazwa z pewnością się sprawdzą. Warto też zadbać o jego widoczność nie tylko na wizytówkach, ale gadżetach reklamowych i stronie internetowej. Ważny jest też dobór kolorów – inne kolory tego samego loga mogą oznaczać różne odgałęzienia firmy. Ponadczasowe logo jest proste i bazuje na minimalnej ilości kolorów. Znaczenie mają jednak nie tylko barwy, ale też kształty i czcionki – nie przesadzaj z ich ilością. Pamiętaj też, że logo od razu rzuca się w oczy i musi być kojarzone pozytywnie. Jeśli stawiasz na dynamizm i prowadzisz, na przykład, firmę ze sprzętem sportowym, postaw na ostre linie, jeśli jednak oferujesz herbaty uspokajające dla osób ćwiczących jogę – w tym przypadku lepiej sprawdzą się łagodne kontury.
Choć może się wydawać, że logotyp jest prosty w opracowaniu, nic bardziej mylnego – jeśli nie masz własnego pomysłu lub zaprojektowane przez Ciebie logo nie znalazło aprobaty znajomych, być może lepiej będzie zatrudnić profesjonalistę. Dzięki temu zyskasz świetne logo, które przyciągnie klientów. Projekt loga wymaga ogromnej wiedzy i doświadczenia, masz jednak pewność, że efekt Cię zadowoli – przedyskutuj zatem swój pomysł z kimś wykwalifikowanym, a niedługo czeka Cię sukces!