Dobrze dobrane i przemyślane działania w sieci przydają się każdej firmie, która chce zaistnieć w internecie. Wraz ze wzrostem zainteresowania powiększa się także liczba Klientów, a sklep czy przedsiębiorstwo notują zyski. Dziś przedstawimy niezawodne sposoby na to, by Twoja firma stała się rozpoznawalna w sieci – jednym z nich jest reklama w Google. Sprawdź, jak możesz przyciągnąć do siebie internautów, którzy każdą niemal internetową podróż rozpoczynają od wyszukiwarki.
Wielu przedsiębiorców próbuje znaleźć jedyną, uniwersalną metodę, dzięki której dotrze do każdej założonej grupy docelowej. Niestety, taki sposób nie istnieje, gdyż do reklamowania sklepów internetowych potrzebne są różne narzędzia i elementy, które powinny współgrać nie tylko z profilem Klienta, ale też ze specyfiką firmy. Należą do nich chociażby działania optymalizacyjne, kampanie Google Ads, prowadzenie bloga eksperckiego, a także profesjonalny link building. Jeżeli zatem chcesz, by potencjalni kontrahenci Cię dostrzegli i pozytywnie odpowiedzieli na Twoją ofertę produktów i usług, musisz zadbać o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Będzie Ci do tego potrzebna wspomniana już wcześniej techniczna optymalizacja witryny, którą wykona dla Ciebie agencja marketingowa i SEO. Dlaczego tak ważna jest współpraca z ekspertami? Pozycjonowanie opiera się na słowach kluczowych, jakie nie mogą być przypadkowe. To od ich skompletowania zależy powodzenie Twojej firmy, dlatego konieczne jest skrupulatne przeanalizowanie skuteczności fraz.
W celu lepszego zrozumienia usługi należy już na wstępie wyjaśnić, co kryje się pod pojęciami pozycjonowanie stron internetowych i SEO – Search Engine Optimization. Pozycjonowanie można zdefiniować, jako szeroki zakres działań, który ma na celu wypromowanie witryny internetowej w organicznych, naturalnych wynikach wyszukiwania pod konkretnymi frazami kluczowymi. A to oznacza, że pozycjonowanie stron www ma za zadanie sprawić, by dana witryna wyświetlała się, gdy ktokolwiek wpisze w Google dane słowa kluczowe. Każda osoba rozważająca pozycjonowanie powinna wiedzieć, że ok. 90% internautów nigdy nie zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. To oznacza, że powodzenie biznesu uzależnione jest od uplasowania się w czołowych pozycjach organicznych wyników. Tylko zdeklasowanie rywali daje pewność, że ruch w witrynie znacząco wzrośnie, a to przełoży się finalnie na sprzedaż towarów lub usług.
źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
Istnieje teoria, że efektywna reklama sklepu internetowego czy strony firmowej powinna opierać się głównie na płatnych narzędziach. I chociaż pozycjonowanie oraz Google Ads są podstawą dla sukcesu Twojej firmy, to warto wspomóc je darmowymi sposobami na promocję w sieci. Możesz pracować nad nimi samodzielnie lub – co zwykle jest bardziej rekomendowane – poprosić o pomoc profesjonalistów z wybranej agencji marketingowej. Specjaliści zajmą się Twoją witryną kompleksowo, poczynając od optymalizacji, a kończąc na pracach wykonanych poza stroną.
Poznaj działania wspierające pozycjonowanie witryny firmowej
Jednym z rozwiązań, na które opłaca się postawić, jest stworzenie firmowego bloga. To nie tylko okazja do rozszerzenia świadomości na temat Twojej działalności, ale również do pozyskania nowych Klientów. Wystarczy, że w tekstach w przemyślany sposób rozmieścisz słowa kluczowe i odnośniki do podstron swojego serwisu. Czytelnik, zachęcony merytorycznym artykułem, kliknie w link i będzie bardziej skłonny, żeby nawiązać z Tobą transakcję. Na podstawie interesujących tekstów zbudujesz swój wizerunek jako eksperta w danej dziedzinie i rozpoczniesz z potencjalnym Klientem dialog, który ten chętnie będzie kontynuował. Wie bowiem, że u Ciebie znajdzie odpowiedź na swoje pytania, potrzeby i wątpliwości. Zastanawiasz się, co publikować? Dobrym wyjściem okażą się artykuły poradnikowe, propozycje wykorzystania konkretnych produktów czy instrukcje ich właściwego użytkowania. Tworząc własny, profesjonalny blog firmowy, masz szansę zbudować pozytywną relację z odbiorcą. Innym pomysłem, zresztą coraz częściej stosowanym, jest obecność firmy w mediach społecznościowych. Stąd także można linkować do strony sklepu czy przedsiębiorstwa, ale social media dają Ci jeszcze jedną możliwość: szybkiego reagowania na różne sytuacje. Komentarz na profilu, ważne wydarzenie branżowe? W kilka minut dasz radę zamieścić odpowiedź, pokazując swoim Klientom, że trzymasz rękę na pulsie. Pamiętaj jednak, że wszystkie powyższe działania odniosą skutek jedynie wtedy, gdy połączysz je z dobrze zoptymalizowaną witryną internetową.