Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego Twoja firma potrzebuje własnej strony internetowej? Odkryj liczne korzyści, jakie może przynieść strona internetowa – od eksponowania marki do zwiększonej sprzedaży.
Gdy firma ma charakter lokalny
Jeśli Twoja firma ma charakter lokalny, jest to np. studio fotograficzne lub restauracja, możesz użyć swojej witryny, aby przyciągnąć nowych klientów i dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Wyszukiwarka Google jest powszechnie używana przez internautów szukających różnego rodzaju produktów i usług. Dlatego gdy ktoś poszukuje fotografa lub lokalu gastronomicznego w danym rejonie, strona internetowa Twojej firmy daje mu możliwość odnalezienia Cię, a także przekazuje użytkownikowi znacznie bardziej profesjonalny wizerunek firmy, niż tylko prosty wynik z adresem i telefonem. W takim przypadku strona internetowa może działać jako pierwszy kanał kontaktu między Twoją firmą a odbiorcami. Dobre pierwsze wrażenie jest niezbędne, aby dana osoba mogła stać się stałym klientem w przyszłości.
Dlaczego mała firma też potrzebuje strony internetowej?
Właśnie dlatego. Posiadanie strony internetowej jest podstawowym krokiem w kierunku rozpoczęcia strategii marketingu przychodzącego, która sprawdza się znakomicie, zapewniając początkową „widzialność” mikroprzedsiębiorstwom i start-upom. Podczas gdy tradycyjny marketing wymaga na początku dużego wkładu finansowego, marketing cyfrowy pozwala na niższą inwestycję i lepszy zwrot z inwestycji, ponieważ łatwiej jest przeanalizować wynik wszystkich przeprowadzonych działań. Marketing przychodzący jest ciekawym sposobem i różnicą, aby wprowadzić swoją firmę na rynek, ponieważ trudno konkurować z dużymi i skonsolidowanymi firmami stosującymi te same taktyki marketingowe.
Firma ma już stronę w mediach społecznościowych
Posiadanie strony w mediach społecznościowych może okazać się równie ważne, jak sama witryna. Należy jednak pamiętać, że jeden kanał nie zastępuje drugiego. Bez strony internetowej z własną domeną nieskuteczne jest np. prowadzenie kampanii e-mail marketingu, która uważana jest za najbardziej efektywną formę pozyskiwania nowych klientów. Dokąd będą zmierzać Twoi potencjalni klienci, gdy otrzymają od Ciebie maila z linkami? Do Twojej bezpośredniej witryny, czy strony w mediach społecznościowych? Analogicznie, gdzie wolałbyś załatwiać sprawy biznesowe? W profesjonalnym biurze czy w kawiarni w centrum handlowym? Media społecznościowe mogą być pomocnym narzędziem, ale w żadnym wypadku nie zastąpią profesjonalnej strony internetowej.
Czy chciałbyś, aby Twoja firma miała własną, starannie wykonaną, nowoczesną i funkcjonalną stronę internetową? Skorzystaj z pomocy specjalistów, którzy dysponują wiedzą i doświadczeniem. Znajdziesz ich na stronie agencji marketingowej Adivo z Gniezna!
Jeżeli masz jeszcze jakieś wątpliwości, że Twoja firma powinna mieć stronę internetową, poznaj wszystkie korzyści, jakie ma do zaoferowania własna witryna.
Firma staje się widoczna
Twoja firma może być wybitna, mieć najlepszą obsługę na rynku i oferować produkt najwyższej jakości. Ale co by to dało, gdyby ludzie nie mieli o tym pojęcia? Posiadanie strony internetowej jest obecnie najprostszym sposobem na znalezienie się w Internecie, zaprezentowanie swoich produktów i usług szerokiemu gronu odbiorców oraz głównym kanałem wyszukiwania.
Firma zdobywa zaufanie
Własna, profesjonalna strona internetowa pomaga firmie na budowanie zaufania i autorytetu. Z usług którego przedsiębiorstwa byłbyś bardziej skłonny skorzystać? Z tego, które dysponuje solidną witryną, czy z tego, które ma jedynie stronę w mediach społecznościowych? Dzięki stronie internetowej Twoja firma ma wiele sposobów prezentacji produktów i usług. Możesz dowolnie skonfigurować swoją witrynę i dostosować ją do indywidualnych potrzeb.
Firma zyskuje łatwy sposób do komunikowania się z klientami
Istnieje kilka sposobów utrzymywania relacji z odbiorcami za pośrednictwem Twojej strony internetowej. Możesz publikować posty i informować o promocjach czy nowościach, możesz odpowiadać na komentarze klientów zamieszczane na stronie, możesz zamieścić formularz kontaktowy, możesz utworzyć tzw. FAQ, czyli spis najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi, możesz umieszczać filmy, zdjęcia prowadzić kampanię online, a także odpowiadać na pytania na bieżąco za pośrednictwem czatu. Twoja strona internetowa może funkcjonować jak wirtualne biuro, gdzie możesz obsługiwać swoich klientów na najwyższym poziomie.
Firma osiąga lepsze wyniki sprzedaży
Jeśli chodzi o sprzedaż, twoja strona z pewnością okazać się niezwykle przydatna. Ważne jest, abyś miał na niej obszar z oferowanymi produktami i cenami. Witryna internetowa umożliwi Twoim klientom dokonanie zakupu bez wychodzenia z domu i w dowolnym, wygodnym dla nich czasie. Sklep internetowy, w przeciwieństwie do sklepu stacjonarnego, nigdy nie jest zamknięty. Oznacza to, że działa 24 godziny na dobę, co daje Ci jeszcze większe możliwości sprzedaży.