Od 20 grudnia 2019 roku kierowcy jadący autostradową obwodnicą Poznania mają do dyspozycji po trzy pasy ruchu w obu kierunkach. Autostrada Wielkopolska dotrzymała złożonej na początku tego roku obietnicy i po 277 dniach intensywnych prac, pół roku wcześniej niż pierwotnie zakładano, podróżni otrzymują wyjątkowy świąteczny prezent.
Koszt całej inwestycji to 202 mln złotych. W całości sfinansowany został przez Autostradę Wielkopolską. Do rozbudowy obwodnicy Poznania ani złotówki nie dołożyli podatnicy, ani też budżet państwa.Prace objęły nie tylko poszerzenie jezdni o trzeci pas ruchu, ale również modernizację nawierzchni i infrastruktury na całym odcinku. Przeprowadzenie tej inwestycji wymagało od wszystkich biorących w niej udział dużego doświadczenia oraz mobilizacji w krótkim czasie ogromnych zasobów sprzętowych i ludzkich. W rozbudowę zaangażowanych było 200 osób, pracujących na trzy zmiany.
Inwestycja jest niezwykle ważna dla wielu milionów kierowców nie tylko aglomeracji poznańskiej, ale też osób podróżujących w ruchu tranzytowym, bo autostrada A2 jest głównym międzynarodowym ciągiem komunikacyjnym łączącym wschodnią i zachodnią Polskę. Jesteśmy dumni, że mieszkańcy stolicy Wielkopolski oraz kierowcy tranzytowi będą mogli bezpieczniej i szybciej podróżować trzema pasami obwodnicy w każdym kierunku. Poznań staje się jednym z niewielu miast w Polsce, które ma tak nowoczesną i bezpłatną obwodnicę – mówi Sebastian Joachimiak członek Zarządu Autostrady Wielkopolskiej SA. Śmiało mogę dziś stwierdzić, że prywatny koncesjonariusz po raz drugi udowodnił, że może budować w Polsce autostrady szybko, sprawnie, bez opóźnień i jest w stanie udostępnić przejazd kierowcom przed zakładanym terminem. Po raz pierwszy taka sytuacja miała miejsce 1 grudnia 2011 roku, gdy pół roku przed planowanym zakończeniem inwestycji kierowcy mogli korzystać z nowo wybudowanego odcinka autostrady A2 Świecko – Nowy Tomyśl.
Dziś, otwierając przejezdność obwodnicy Poznania można wyróżnić 5 czynników, które przyczyniły się do sukcesu tej inwestycji:
- Staranne planowanie przebiegu prac
- Reagowanie na bieżąco w trakcie prac
- Sprawna współpraca na linii inwestor – wykonawca
- W pełni zabezpieczone finansowanie ze środków własnych inwestora
- Dobra komunikacja z partnerami, służbami, mediami i opinią publiczną
2 komentarze
Widzę bardzo ogarnięty i zaznajomiony jesteś… Ten trzeci pas na bezpłatnym odcinku autostrady jest na wysokości poznania tylko.
k… za te pieniądze co kasują za przejazd to ładny mi prezent. chyba dla Kulczyków…