Kurier InPost się cieszy. Powodów do radości zarządowi InPost dostarczył raport „e-commerce w Polsce w 2017 roku, Gemius dla e-Commerce Polska”. Według raportu kurier InPost osiągnął trzecią pozycję na wciąż dynamicznie rozwijającym się rynku usług kurierskich w Polsce, wyprzedzając znane marki takie jak Pocztex, UPS, Fedex, czy GLS.
Raport o firmach kurierskich w Polsce
Firmy kurierskie w Polsce mają się według raportu Gemiusa o e-Commerce w Polsce za 2017 rok bardzo dobrze. Dostawa kurierem do domu albo do pracy jest najczęściej (82%) wybieraną spośród różnych form dostawy przesyłki przez Polaków kupujących w sieci. Tych Polaków jest zresztą też coraz więcej. Według raportu Geminusa w 2017 roku przynajmniej jednego zakupu on-line dokonało 54% internautów, co jest wzrostem o 6 pkt procentowych w porównaniu do roku poprzedniego. W efekcie wzrostu popularności zakupów on-line wartość sektora e-commerce zbliżyła się do 40 mld zł.
Najczęściej podawanymi przyczynami wyboru zakupów on-line jest dostępność sklepów internetowych przez całą dobę oraz wygoda. Wygoda jest też najczęściej (67%) podawaną przyczyną wyboru kuriera jako formy dostawy.
Jak już wspomniano, według raportu Gemiusa, najczęściej wybieranymi firmami kurierskimi w Polsce były w 2017 roku DHL, DPD i InPost. Przy czym ten ostatni jest także jedynym operatorem drugiej najpopularniejszej formy dostawy – paczkomatów. Do niewątpliwego sukcesu paczkomatów i kuriera InPost zapewne przyczyniła się też współpraca z Allegro w ramach usług Allegro Kurier24 InPost, Allegro Paczkomaty24/7 InPost i Allegro miniKurier24 InPost, ponieważ według raportu Geminusa Allegro pozostaje największym operatorem e-commerce w Polsce. W 2017 roku serwis Allegro odpowiadał za około 40% wartości dokonywanych w Polsce zakupów on-line. Był też najbardziej rozpoznawalną marką e-handlową (spontaniczna znajomość marki w Polsce wynosiła aż 71%).
Jeżeli te trendy się utrzymają a InPost zdoła zachować dynamikę rozwoju oferowanych przez siebie usług, to firma ta jest na drodze do świetlanej przyszłości, jeżeli nie wręcz dominacji na rynku usług logistycznych w Polsce, szczególnie w sektorze e-commerce.