Neurodydaktyka, czyli nauczanie przyjazne mózgowi, to bardzo silny trend edukacyjny ostatnich lat. Dzięki najnowszej wiedzy naukowej wiemy już, że dzisiejsza szkoła jest przestarzała, a ?uczeń to nie dyktafon, a nauczyciel to nie megafon.? Dlatego świadomość mechanizmów, jak uczy się mózg i jak uczą się dzieci jest kluczowa, by nauka była przyjemnością, a nie żmudnym obowiązkiem.
Podczas konferencji rozmawialiśmy o tym, jak osiągniecia współczesnej nauki wspierają proces przekazywania wiedzy w szkołach, jak rozwija się mózg dziecka i co my, jako rodzice i nauczyciele, możemy zrobić, aby wspierać proces nauki u dzieci. Rozmawialiśmy także o nastolatkach – czym różni się mózg nastolatka od mózgu dorosłego człowieka i dlaczego tak trudno nam się wzajemnie zrozumieć.
Goście konferencji mogli wysłuchać wybitnych specjalistów z całej Polski – psychologa, psychiatry, seksuologa, neurobiologa i neurodydaktyka. W gronie prelegentów znalazły się takie nazwiska jak prof. dr hab. Ewa Mojs, dr hab. Agnieszka Słopień, dr Marek Kaczmarzyk, dr Monika Zielona-Jenek i Robert Bielecki.