Mija właśnie rok realizacji projektu „Uczy, wspiera, inspiruje – nauczyciel XXI wieku” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu Erasmus+.
Projekt dotyczy wspierania rozwoju zawodowego nauczycieli, a tym samym podnoszenia jakości pracy szkoły i rozpisany jest na lata 2018-2020. Od sierpnia 2018r. miały miejsce następujące przedsięwzięcia:
- 10 uczestników projektu brało udział w stacjonarnych szkoleniach z języka angielskiego;
- 3 nauczycielki (języka angielskiego, plastyki i psycholog) wyjechały na Job shadowing, czyli obserwację zajęć w szkole partnerskiej w Bukareszcie;
- nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej wzięła udział w zajęciach dotyczących pracy metodami Marii Montessori;
- nauczyciel języka angielskiego wziął udział w szkoleniu TIK (technologie informacyjno-komunikacyjne) w Wielkiej Brytanii;
- 8 uczestników kursu z języka angielskiego wyjechało na drugi etap szkolenia językowego na Maltę;
- 3 uczestniczki projektu (psycholog i 2 nauczycielki języka angielskiego) brały udział w szkoleniach metodycznych we Florencji;
- „Facing Diversity: Intercultural Classroom Management”
- „The child first : Montessori, Reggio Emilia system and contemporary approaches to pre-school education”
- „Yoga and meditation for educators : be a great teacher be your best Self”;
- 2 nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej i polonistki wzięły udział w szkoleniu „Experience: Strategies and Skills for Taecher” w Barcelonie;
- chętni nauczyciele biorą udział w szkoleniach stacjonarnych z technologii informacyjno-komputerowych na terenie naszej szkoły.
Poza tym prowadzone były na bieżąco sprawy organizacyjno-koordynacyjne oraz upowszechniające rezultaty działań projektowych. Nauczyciele tworzą na podstawie szkoleń scenariusze zajęć, które realizowane są przez nich podczas tzw. lekcji wychowawczych. Na terenie szkoły zawisły plakaty, a przy szkole banery informujące społeczność lokalną o działaniach projektowych naszej szkoły. W kolejnym roku szkolnym zostało w Projekcie jeszcze kilka zadań związanych z wyjazdami szkoleniowymi oraz upowszechnianie rezultatów Projektu. W Projekcie bierze udział 18 nauczycieli, a koordynują go panie Anna Sakiewa i Lidia Modrzejewska-Krüger.