Jak zmaksymalizować zyski? To zagadnienie spędza sen z powiek praktycznie każdemu przedsiębiorcy, niezależnie od rodzaju czy też skali prowadzonej działalności. Jedną z bardziej skutecznych, odczuwalnie zwiększających przychody strategii okazuje się pełne wykorzystanie możliwości, jakie dają internet w połączeniu z nowoczesnym marketingiem. Idealnym przykładem będzie tutaj pozycjonowanie stron. Kluczowa dla całego procesu jest optymalizacja serwisu pod wytyczne najpopularniejszej wyszukiwarki.
Topowa pozycja w rankingu Google wielokrotnie zwiększa szanse na pozyskanie nowego klienta
Z roku na rok w internecie spędzamy coraz więcej czasu. Już od kilku lat większa część użytkowników buszuje po sieci za pośrednictwem urządzeń mobilnych (głównie smartfonów), dzięki którym mogą być on-line praktycznie 24/7. W ten sposób internauci w zasadzie wszystko mają pod ręką – informacje, rozrywkę, sklepy, biura podróży … czego tylko dusza zapragnie. Podstawowym czynnikiem napędzającym ruch na stronach internetowych jest serwis Google. Specjaliści od pozycjonowania z firmy AFTERWEB zwracają uwagę na kluczową statystykę: witryny z pierwszej strony wyszukiwarki zbierają ok. 92% wszystkich kliknięć. Mało który użytkownik w ogóle zagląda dalej, żeby obejrzeć kolejne wyniki.
Wnioski? Miejsce w czołowej dziesiątce, piątce, trójce, a najlepiej TOP 1 rankingu bezpośrednio przekłada się na liczbę odwiedzających stronę osób. Dzięki profesjonalnemu SEO można sobie zapewnić doskonały punkt wyjściowy do prowadzenia dalszych, zaawansowanych działań marketingowych w internecie. Dostosowanie witryny do współczesnych standardów stanowi konieczny wymóg, aby móc skutecznie rywalizować o najwyższe pozycje w Google.
Wysoki poziom techniczny strony dzięki SEO to dopiero pierwszy krok. Trzeba zadbać też o reputację domeny
O miejscu w wyszukiwarce nie decydują tylko i wyłącznie zawartość, funkcjonalność czy szybkość działania serwisu. Co najmniej równie istotną rolę odgrywa reputacja strony. W jaki sposób Google ją mierzy? Kluczowym czynnikiem wydaje się liczba oraz jakość linków zewnętrznych dofollow, umieszczonych na innych witrynach z pozytywną oceną. Zgodnie z założeniem, że to sami internauci polecają sobie inne wartościowe serwisy. Rzecz jasna praktyka wygląda „nieco” inaczej, dlatego też Google ma swoje sposoby obrony przed niepożądanymi praktykami. Jeżeli algorytm wykryje, że odnośniki są w jakiś sposób podejrzane, nałoży na stronę karę. Od filtra obniżającego pozycję w wyszukiwarce po permanentny ban – całkowite wyrzucenie danej witryny z wyników. Z tego względu SEO oraz pozycjonowaniem powinny zajmować się kompetentne osoby, z doświadczeniem udokumentowanym konkretnymi wynikami i referencjami. Takie jak specjaliści z AFTERWEB.
Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/seo/