Walka o przykucie uwagi potencjalnych klientów toczy się nieustannie w każdej przestrzeni, w której da się zaprezentować jakikolwiek materiał promocyjny czy inną treść. Miasto jest w tym zakresie obszarem szczególnie wymagającym. Obecność w nim niesie ze sobą konieczność pokonywania ograniczeń architektury, podporządkowania się prawu miejscowemu, a przede wszystkim wyróżnienia się pośród innych już zainstalowanych elementów reklamy zewnętrznej. Stosując odpowiednie narzędzia, można sobie jednak z tym poradzić.
Instalacja wszelkiego rodzaju szyldów to jeden z najchętniej wykorzystywanych w długofalowych przedsięwzięciach promocyjnych sposobów. Zazwyczaj ich funkcją jest wyróżnienie konkretnego miejsca, do którego chcemy ściągnąć klientów. Niezależnie do tego jednak, w wielu przypadkach, gdy pozwala na to skala prowadzonej działalności, warto także zadbać o to, by nasz logotyp, nazwa, czy jakikolwiek inny znak towarowy był wyeksponowany tam, gdzie może go zobaczyć dużo większa liczba osób. Nawet najlepsze usługi czy wyroby dostarczane w korzystnych cenach mogą okazać się obdarzanymi mniejszym zainteresowaniem od tych, które opatrzone są marką dobrze już znaną odbiorcom.
Obecność na ulicach wszelkiego rodzaju innej treści, także promocyjnej, stanowi tutaj poważne wyzwanie. Sytuacja jednak znacząco poprawia się wraz z zapadnięciem zmroku – radykalnie spada wówczas liczba obiektów dostrzeganych przez przemykających przez miasto ludzi. Ten, kto zdoła skutecznie wyłonić się z tego mroku, dzięki właściwie przygotowanemu szyldowi, który zachowa należytą czytelność i nie zleje się w świetlistą plamę ani nie zginie łatwo pośród innych obiektów tego typu, zyskuje więc znaczną przewagę.
Zadbaj o właściwe wykonanie
Wszelkiego typu reklamy świetlne nie stanowią już na naszych ulicach specjalnej nowości i przemierzając dowolne miasto często trafimy na ulicę, na której tylko nieliczne punkty pozbawione są wykonanego w ten sposób szyldu. Wyposażenie się w niego powinno być więc poprzedzone gruntownym namysłem nad występującymi w danym miejscu potrzebami. Szereg profesjonalnych firm, jak np. Reklama Efekt, oferuje dziś zarówno kasetony, jak i litery przestrzenne, które można wyposażyć podświetlenie. Obecnie, gdy udoskonalona została i upowszechniła się technologia LED, zadanie to jest dużo łatwiejsze i pozwala na uniknięcie wysokich kosztów eksploatacji, a także ryzyka częstych usterek.
Swoboda, jaką stosowane dziś rozwiązania techniczne dają projektantom, pozwala z łatwością uzyskać efekt dobrze widoczny w każdy warunkach, ale jednocześnie, jeśli jest taka potrzeba, zachowujący stonowany i elegancki charakter – na niektórych elewacjach właściwym wyborem może okazać się podświetlenie spodu liter. Istotne jest, by wygląd napisu czy szyldu nie odbiegał zanadto od tego za dnia i nie tylko nie dawał się przeoczyć, ale i pozwalał się z równą łatwością identyfikować.