moje-gniezno.pl

PORTAL INFORMACYJNY POWIATU GNIEŹNIEŃSKIEGO

Po jakie formy promocji warto sięgać rozpoczynając działalność?

Wtorek, 2 kwietnia 2019
  • Po jakie formy promocji warto sięgać rozpoczynając działalność?

Trudno spodziewać się sukcesu w jakiejkolwiek branży, jeśli nie zadbamy o to, by możliwie duże grono potencjalnych odbiorców naszych usług bądź wyrobów przynajmniej dowiedziało się o naszym istnieniu. Wymaga to podjęcia szeregu działań, które, jeśli będą źle przeprowadzone, nie zapewnią nam spodziewanego rezultatu Warto więc przemyśleć kilka istotnych zagadnień, aby promować się nie tylko skutecznie, ale i w efektywny, nie pochłaniający zbędnych sił i środków sposób.

Do kogo chcemy skierować swój przekaz?
Zanim zajmiemy się przygotowywaniem materiałów promocyjnych, zastanówmy się, jaki charakter ma nasza oferta i kto w związku z tym może wykazywać zainteresowanie nią. Inaczej będziemy przecież promowali np. usługi ogólnobudowlane, które mogą przydać się każdemu, a inaczej produkcję jakiegoś wyspecjalizowanego wyposażenia technicznego.

Nie trzeba nikogo przekonywać do tego, jak ważna jest dziś obecność w internecie - dobra, skutecznie wypozycjonowana witryna, z której łatwo otrzymać wszystkie niezbędne informacje, to dziś konieczny standard. Z drugiej strony jednak, wcale nie straciły znaczenia tak prozaiczne sposoby, jak dystrybucja ulotek. Trzeba jedynie zadbać o to, by trafiały przede wszystkim tam, gdzie możemy się spodziewać największej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług, do czego mogą posłużyć np. ustawione w odpowiednich miejscach stojaki.

Istotna pozostaje także obecność w przestrzeni publicznej, do czego znakomicie przydają się wszelkiego rodzaju szyldy i bannery. Budowanie świadomości marki to jednak proces długofalowy.

Bądź obecny tam, gdzie to potrzebne
W bardzo wielu przypadkach znakomite efekty może przynieść rozpromowanie swojej oferty w obrębie konkretnego środowiska branżowego, co może przełożyć się np. na zainteresowanie naszymi wyrobami ze strony godnych zaufania (i darzonych nim także przed odbiorców) dostawców. Jedną z dobrych dróg może być więc promowanie się odpowiedniego rodzaju prasie. Inną jest obecność na targach i innych wydarzeniach o podobnym charakterze. Żadna z form promocji nie oferuje takich możliwości, jak wszelkiego typu okazje do bezpośredniego kontaktu. Nie oznacza to jednak, że jest to łatwe. Przygotowania do udziału w takiej imprezie nie mogą ograniczać się do zarejestrowania i opłacenia powierzchni. Z drugiej strony, nawet wiele pracy włożonej w przygotowanie stoiska może nie przynieść właściwego efektu, jeśli nie zajmują się tym odpowiednio kompetentni fachowcy. W tym zadaniu przychodzą nam z pomocą firmy takie, jak np. Omega System, oferujące w tym zakresie kompletne rozwiązania.

Dobre stoiska targowe charakteryzuje spójność projektu (od tego należy zacząć, aby korespondował ze sposobem, w jaki promujemy się na co dzień), ale także dokładność wykonania. To ma być wizytówka, z którą zaprezentujemy się bezpośrednio publiczności, więc nie może mieć słabych stron.

Nie można jednak lekceważyć także strony merytorycznej, w tym także gotowości obecnego na miejscu personelu do udzielania informacji potencjalnym klientom, kontrahentom, oraz często licznie obecnym przy takich okazjach przedstawicielom mediów.

Napisz komentarz

Komentarze(0)

PODOBNE TEMATY
Rafał Trzaskowski odwiedzi Gniezno We wtorek, 7 lipca, o godz. 16.00 na gnieźnieńskim Rynku odbędzie się spotkanie kandydata na Prezydenta... Poniedziałek, 6 lipca 2020
Kolejny gnieźnianin świętował setne urodziny Jubileusz 100. urodzin obchodził 1 lipca jeden z gnieźnian - przedstawiciel znanej, rzemieślniczej rodziny,... Niedziela, 5 lipca 2020
MPK Gniezno wsparło #gaszynchallenge MPK Gniezno włączyło się do akcji #gaszynchallenge i wsparło zbiórkę dla Szymka. Zobaczcie nagranie... Poniedziałek, 29 czerwca 2020
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu potwierdził zasadność kryterium szczepionkowego Na mocy przyjętej w grudniu 2019 roku uchwały Rady Miasta Gniezna, jednym z kryteriów, na podstawie... Poniedziałek, 29 czerwca 2020