Ulotka to jeden z najbardziej popularnych druków reklamowych. Na co dzień spotykamy ją niemal wszędzie – na ulicy, w skrzynce pocztowej, restauracji, kinie. Zanim jednak i ty zdecydujesz się promować za jej pomocą ofertę firmy, poznaj jej rodzaje.
Tradycyjne ulotki
To te druki, które znamy z życia codziennego, rozdawane na ulicach, czy te zabierane z kina z opisami filmów. Przede wszystkim jest to pojedyncza, zazwyczaj zadrukowana obustronnie, karta papieru. Format takich ulotek może być różny – od naprawdę małych z krótkimi informacjami mającymi jedynie zaintrygować odbiorcę, po te większe i jednocześnie bardziej szczegółowe. W zależności od potrzeb można je wydrukować na cieńszym lub grubszym papierze kredowym. Wyróżnia je cena – to jedna z bardziej ekonomicznych form druków reklamowych, a także najtańszy spośród dostępnych rodzajów ulotek.
Ulotki składane
Jeśli zależy Ci na zamieszczeniu większej ilości informacji, przy jednoczesnym zachowaniu przejrzystości, powinieneś rozważyć przygotowanie ulotek składanych. Zdecydowanie łatwiej, i bardziej elegancko, będzie można na nich przedstawić np. menu restauracji, program imprezy czy cennik usług kosmetycznych. Podobnie jak w przypadku tradycyjnych ulotek możesz wybrać spomiędzy papierów o różnej gramaturze i różnych formatów. Pamiętaj też, że ulotka składana wcale nie musi oznaczać prostego złożenia na pół. Możesz zamówić taką, która będzie składana w "c", "z" czy na pół i jeszcze raz na pół. Możesz też dodatkowo poprosić o uszlachetnienie papieru folią i lakier wybiórczy UV. Taka ulotka będzie wówczas mogła pełnić rolę małego folderu przeznaczonego dla wybranych klientów firmy.
Ulotki z perforacją
To nic innego jak ulotki z tzw. zrywkami, czyli te, które najczęściej widzimy naklejone na słupach czy tablicach ogłoszeniowych. Ich popularność wynika przede wszystkim z faktu, że wyraźnie oddzielają główną treść ulotki od np. danych teleadresowych wydrukowanych tak, by zainteresowani mogli je z łatwością oderwać i schować do portfela czy kieszeni. Dzięki temu, choć odbiorcy nie zabierają całej ulotki do domu, to jednak kontakt do twojej firmy trafia do tych najbardziej zainteresowanych. Ulotki w nieco większym formacie i z perforacją dzielącą je na równe części, świetnie natomiast sprawdzają się jako kupony czy bony rabatowe.
Inne zastosowania
Druk ulotek nie musi być odpowiedzią tylko na potrzebę reklamy. Jeśli zdecydujesz się na druk na o wiele grubszym papierze i na zamówienie dodatkowych elementów wykończenia druku, jak uszlachetnienie papieru folią i zastosowanie lakieru UV, możesz otrzymać eleganckie zaproszenia czy pocztówki. Takie ulotki, pełniąc już zupełnie inną funkcję, mogą przydać się nie tylko tym, którzy prowadzą własną firmę, ale również na użytek prywatny.