Od 19 lutego 2018 Urząd Stanu Cywilnego rozpoczął pracę w nowych, wyremontowanych biurach. Mieszczą się one w nadal w budynku Starego Ratusza, wejść do nich należy jednak od strony ul. Rzeźnickiej. Są to pierwsze wyremontowane pomieszczenia w ramach kompleksowej rewitalizacji budynku.
Godziny urzędowania pozostaną bez zmian, od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30, zmienią się jednak numery telefonów: 61 426 05 04, 61 426 05 05. Nowością w USC będzie wkrótce możliwość bezgotówkowego (za pomocą terminali) dokonywania opłaty skarbowej i opłaty za ślub poza siedzibą Urzędu. Urząd Miejski w Gnieźnie uczestniczy w programie upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej przy użyciu terminali płatniczych POS. Program jest prowadzony przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii we współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową S.A., która pełni rolę koordynatora Programu.