Wydawać by się mogło, że wraz z rozwojem marketingu internetowego drukowanie materiałów promocyjnych co najmniej trąci myszką. Jednak druk, tak jak inne technologie, ewoluował i zapewnia dziś znacznie więcej niż kiedyś. Jest to niezwykle efektywne narzędzie marketingowe, które – wbrew pozorom – wcale nie musi być nudne.
Jeśli uważasz, że marketing wykorzystujący druk musi opierać się jedynie na ulotkach i wizytówkach, jesteś w wielkim błędzie. Potencjał promocyjny druku jest bowiem dużo większy. Możesz tworzyć przydatne teczki reklamowe, banery czy notesy, ale to nie wszystko. Dzięki technologii druku możesz także zaprojektować cały szereg innych gadżetów, takich jak długopisy, breloczki do kluczy, podstawki pod myszki, koszulki, magnesy czy kubki. Przedmioty te stanowią nie tylko doskonałe upominki dla twoich klientów, lecz także zapewniają im łączność z twoją firmą. Jeśli będziesz kreatywny w wyborze produktów, które chcesz rozdawać, możesz zrobić mocniejsze wrażenie i poprawić świadomość twojej marki.
Bądź interaktywny
Był czas, kiedy jedyną opcją promowania się w internecie za pośrednictwem druku było umieszczanie na drukowanych produktach linku do twojej witryny czy profilu w mediach społecznościowych. Teraz jednak do materiałów drukowanych można włączyć technologie dostosowane do smartfonów i tabletów, dzięki którym reklamowanie swojej obecności w internecie jest nieporównywalnie łatwiejsze. Możesz na przykład dołączyć kody QR do swoich teczek reklamowych czy kalendarzy. Dostosowując je do swoich potrzeb za pomocą różnych wzorów, będziesz w stanie zintegrować je z ogólnym i całościowym projektem prowadzonych przez ciebie kampanii marketingowych.
Komunikuj się z klientem
Umieszczenie samego logo na materiałach drukowanych nie wystarczy. Musisz mieć konkretny cel, który chcesz dzięki drukowi osiągnąć. Na przykład, jeśli chcesz zdobyć więcej obserwujących w mediach społecznościowych, dołącz przekaz, który przekona potencjalnych klientów, aby śledzili Cię na różnych platformach. Materiały drukowane mogą znacznie zwiększyć Twoją obecność w internecie. Możesz na przykład stworzyć kampanie, w których klienci mogą mieć szansę na wygraną, uczestnicząc w konkursach na Facebooku – o czym będziesz informował m.in. na teczkach reklamowych.
Druk zawsze będzie istotny w świecie biznesu. Pamiętaj jednak, że drukowane materiały promocyjne pomogą ci odnieść sukces tylko wtedy, gdy wymyślisz skuteczną strategię marketingową, która najlepiej odda charakter twojej firmy i wzbudzi zainteresowanie odbiorców.