Ładowanie danych...

moje-gniezno.pl

PORTAL INFORMACYJNY POWIATU GNIEŹNIEŃSKIEGO

Jak zrealizować postanowienie noworoczne - jak schudnąć i cieszyć się zdrowiem?

Wtorek, 9 stycznia 2018
  • Jak zrealizować postanowienie noworoczne - jak schudnąć i cieszyć się zdrowiem?
REKLAMA

"Nowy rok - nowa ja" Przyznaj ile razy to hasło przyświecało Ci podczas planowania swoich postanowień noworocznych? Okazuje się, że od wielu lat chęć zrzucenia kilogramów czy poprawy sylwetki zajmuje czołowe miejsce na liście postanowień. I wszystko byłoby super gdyby nie fakt, że tylko nielicznym udaje się osiągną cel. Jak sprawić by znaleźć się w gronie tych szczęśliwców? Zastosuj się do poniższych rad.

Krok pierwszy - zaufaj specjaliście
Zasada jest prosta. Podstawą skutecznego odchudzania jest wprowadzenie właściwych nawyków żywieniowych, w czym może nam pomóc dietetyk. Przypomnij sobie sytuację w której np. Twoje auto wymaga naprawy lub Twój sprzęt ADG się popsuł. Czy w tym momencie - naprawiasz wszystko na własną rękę? Aby coś działało długo i perfekcyjnie, udajesz się do specjalisty w danej dziedzinie. Tak samo jest w przypadku odchudzania, aby coś zmienić - zaufaj profesjonaliście, który " uszyje" dla Ciebie dietę wręcz na miarę! Dostosuje indywidualny plan żywieniowy, uwzględni Twoje preferencje oraz choroby itd. Przed wyborem zapoznaj się z opiniami, dietetyk musi wzbudzić Twoje zaufanie Poznaj opinie https://www.znanylekarz.pl/anna-janiszewska-2/dietetyk/gniezno

Krok drugi - pragnienie najlepszą motywacją!
Warto zastanowić się co jest podłożem motywacji? Otóż motywacja rodzi się z naszych marzeń i pragnień. Tylko chcąc czegoś z całych sił jesteśmy w stanie odpowiednio się zmotywować by to osiągnąć. Spróbuj? Stań przed lustrem, pomyśl o wakacjach, o supermodnych ubraniach i tym jak dobrze w nich wyglądasz. Teraz podejmij decyzję i obudź w Sobie pragnienie!

Krok trzeci- zrób to wyłącznie dla... SIEBIE!
Pacjenci zmotywowani uwagami ze strony rodziny czy przyjaciół w stylu "oj chyba ci się przytyło" chcą zrzucić szybko i dużo. Nie mają czasu na zbędne przemyślenie. Co jest zasadniczym błędem. W podjęciu walki z otyłością najważniejsze jest zrozumienie problemu. Wiele osób chcę się odchudzać ale nie ma co do tego 100% przekonania. Po dwóch dniach pożądanie szczupłej sylwetki blednie, a pojawiają się myśli "przecież nie wygląd jest najważniejszy", "są grubsze ode mnie". Zasada jest prosta - im większy nacisk tym większy opór. Pacjenci decydujący się na terapię pod wpływem najbliższych najczęściej ponoszą porażkę. De-motywująco działają również zbyt wygórowane cele. Pamiętaj robisz to dla siebie!

4. Krok czwarty - wyznacz CEL!
W odchudzaniu tak jak w pracy czy w sporcie najważniejsze jest dookreślenie celu. Powinien on charakteryzować się tym, że jest:
  • prosty,
  • mierzalny,
  • określony w czasie
  • i przede wszystkim realny!
W budowaniu odpowiedniego nastawienia znaczącą rolę odgrywa kompetentny dietetyk, który w tym wypadku musi być także terapeutą. To w jego gestii jest podtrzymanie motywacji, ustalenie celu oraz wspieranie pacjenta w całej terapii.

5. Krok piąty - zrób sobie dobry grunt
Mając wsparcie czyli Twoich wiernych kibiców - zawsze pójdzie Tobie łatwiej. Poinformuj najbliższych, znajomych w pracy, przyjaciół, że starasz się zmienić nawyki żywieniowe, chcesz zrobić coś dla siebie. Nic nas bardziej nie ucieszy jak, duma w oku męża czy żony, zadowolenie rodzica czy podziw dziecka. Warto poinformować otoczenie o swojej walce z kilogramami, chociażby dlatego żeby jej nie przegrać pod wpływem pokus. Swoją drogą, to dobra okazja, żeby sprawdzić swoich przyjaciół.

6. Krok szósty - małe sukcesy są najlepsze
Przysłowiowe "Nie od razu Rzym zbudowano" jest najlepsze dla naszej motywacji. Stawiaj sobie małe cele, które będą prowadzić do celu głównego czyli największego. Dlaczego? Małe cele są szybsze do zrealizowania, dodatkowo nie pochłaniają całego zapału. To nakręca Twoją motywację jeszcze bardziej i bardziej, poza tym rozbudzają apetyt na więcej! Kiedy widzimy pierwsze efekty naszej pracy należy dołączyć sport. Nic tak bardziej nie działa na nas stymulująco jak coraz bardziej wyrzeźbione ciało. Dowodem na to jest fakt, że coraz częściej patrzymy w lustro i co najważniejsze nie patrzymy z politowaniem i bezradnością a z zadowoleniem i satysfakcją.

Niech sukcesy naszym pacjentów będą Twoją motywacją
Redukcja masy ciała, a przy tym poprawa kondycji i zdrowia. Udało się poprawić wyniki badań krwi, zwiększyć wydolność fizyczną, a dodatkowo zrzucić zbędne kilogramy. 15 kg w 4 miesiące, Można? Oczywiście, że tak!

Więcej metamorfoz znajdziesz https://przyjazny-dietetyk.pl/metamorfozy

Ty też dasz radę! Najlepszy moment na rozpoczęcie diety, to teraz, jutro to tylko kolejny dzień! Zapraszam serdecznie na konsultacje w Gnieźnie przy ul. Żuławy 9 (poradnia Diamed) - mgr Anna Janiszewska
https://przyjazny-dietetyk.pl/gabinet-gniezno-anna-janiszewska




mgr Anna Janiszewska, dietetyk
Przyjazny Dietetyk
Gniezno ul. Żuławy 9 (Poradnia Diamed)

Napisz komentarz

Komentarze(0)

PODOBNE TEMATY
Talerz bez łez Pod takim tytułem odbędzie się spotkanie spotkanie Klubu Zdrowia "ODNOWA". Istnieje stare porzekadło,... Czwartek, 15 marca 2018
Siłownia w Twoim domu? Dlaczego nie? Coraz bliżej wiosna, a co za tym idzie - chcemy poprawić swoją formę i sylwetkę. Wiele osób zastanawia... Sobota, 27 stycznia 2018
Co trzeba wiedzieć o suplementach diety, zanim się po nie sięgnie? Ponad dwie trzecie dorosłych i prawie jedna trzecia dzieci i nastolatków w naszym kraju nadwagę lub... Sobota, 20 stycznia 2018
Treningi samemu, czy pod okiem trenera personalnego? Czym jest EMS? EMS, czyli 30 minut zamiast 3 godzin na siłowni. Ta technologia dostępna jest również w Gnieźnie! Czym... Poniedziałek, 26 czerwca 2017