W związku z reformą oświaty, Miasto Gniezno podjęło starania w celu przystosowania i przygotowania obiektów szkolnych do nowej rzeczywistości.
Wszystkie podstawówki wyposażono w pracownie terminalowe, w których uczniowie nie mają tradycyjnych jednostek komputerowych, a jedynie monitory, które wyświetlają obraz z serwera. Każdy uczeń ma także dostęp do swojej części na dysku sieciowym. Łączny koszt wyniósł 213.000 zł. Przeznaczono kwotę 107.000 zł na doposażenie pomieszczeń szkolnych w meble i pomoce dydaktyczne w związku z dostosowaniem klas lekcyjnych do reformy edukacji i zmiany podstawy programowej w klasach pierwszych, czwartych i siódmych. Pozyskano także z Ministerstwa Edukacji Narodowej i przekazano Szkołom Podstawowym utworzonym na bazie gimnazjów, czyli Szkole Podstawowej nr 1, nr 7 i nr 10, kwotę 106.367 złotych na zakup wyposażenia sal lekcyjnych i świetlic szkolnych. Możliwość pozyskania tych środków finansowych dotyczył tylko tych placówek, które zostały przekształcone z gimnazjów w szkoły podstawowe. Łączne nakłady związane z reformą edukacji dla miasta Gniezna wyniosły: 2.315.367 złotych, z czego środki miasta to kwota 2.209.000 złotych, a Ministerstwa Edukacji Narodowej 106.367 zł.
Ponadto budynki Szkoły Podstawowych nr 2 i nr 6 mają w chwili obecnej remontowane elewacje, które dodatkowo zostaną także podświetlone, za odpowiednio 609.866 złotych i 813.700 złotych. Przeznaczono kwotę 100.000 zł na adaptacje pomieszczeń mieszkalnych w budynku Szkoły Podstawowej nr 8 na dodatkowe pomieszczenia lekcyjne. Prace zostaną przeprowadzone zaraz po opuszczeniu mieszkania przez lokatorów. W przedszkolach miasta Gniezna przeprowadzono następujące remonty za łączną kwotę 315.126 zł. w tym:
- remont ogrodzenia i montaż monitoringu w Przedszkolu nr 6 – 40.000 zł.
- remont zaplecza kuchennego w Przedszkolu nr 10 – 147.900 zł.
- remont wjazdu i ogrodzenia w Przedszkolu nr 13 – 50.000 zł.
- remont tarasu w Przedszkolu nr 15 – pierwszy etap – 28.926 zł.
- remont tarasu w Przedszkolu nr 17 – 48.300 zł.
Informacje o przydziale dodatkowych godzin
Od 1 września we wszystkich szkołach prace nauczycieli wspomagają psycholodzy, pedagodzy i logopedzi. Kontynuowane są także klasy sportowe o profilu piłki koszykowej dziewcząt i chłopców w Szkole Podstawowej nr 1, dawniej – Gimnazjum nr 1. Dalej prowadzone są klasy sportowe w Szkole Podstawowej nr 2 o profilu piłki koszykowej dziewcząt i chłopców oraz w Szkole Podstawowej nr 12 i Szkole Podstawowej nr 7 dawniej – Gimnazjum nr 3 o profilu piłki ręcznej dziewcząt i piłki nożnej chłopców.
W nowym roku szkolnym kontynuowany jest przydział przez organ prowadzący dodatkowych obowiązkowych godzin lekcyjnych z matematyki w klasach 4 i przyrody w klasach 5 wszystkich szkół podstawowych oraz po dwie godzin dodatkowych zajęć lekcyjnych z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w oddziałach gimnazjalnych.
Przydzielono również dodatkowe godziny na zajęcia sportowe w szkołach: SP 6 – pływanie, SP 8 -tenis stołowy, SP 9 – piłka ręczna oraz dodatkowe godziny na nauczanie języków obcych nowożytnych w Szkołach Podstawowych nr 1, nr 7 i nr 10.
Przydzielono szkołom również dodatkowe godziny na wspomaganie dzieci zajęciami korekcyjno-kompensacyjnymi, korekcyjno-usprawniającymi, logopedycznymi, a w przedszkolach dodatkowymi godzinami na zajęcia z języka angielskiego.
Nowi dyrektorzy w placówkach oświatowych
Od 1 września 2017 roku gnieźnieńskim placówkom oświatowym szefować będzie pięciu nowych dyrektorów: Mariola Olejniczak – Przedszkole nr 5, Krystyna Bernacka – Przedszkole nr 9, Małgorzata Niesuchorska – Przedszkole nr 13, Hanna Kowalska – Szkoła Podstawowa nr 5, Robert Andrzejewski – Szkoła Podstawowa nr 10.
6 komentarzy
Właśnie pokazujesz że tylko tacy dziwacy i chorzy psychicznie jak ty są za reformą edukacji.
Uderz w stół a bolszewicko – targowicki śmieć się odezwie.
Odzywa się taki komuch ale tylko krótkim kąsaniem,bo nic mądrego nie potrafią napisać/odpowiedzieć tylko w/g sovieckiej metody potrafią nazwać przeciwnika oszołomem czy pieniaczem a najlepiej to takiego zamknąć w szpitalu psychiatrycznym i już nie ma opozycji. To jest właśnie przykład tej typowej polskiej POST-SOVIECKIEJ DEMOKRACJI blokującej wszelkie zmiany w Polsce i to za judaszowskie srebrniki,bo żadnej własnej ideologii nie mają !!!
Ten Norris chyba lubi prowokować,albo ma jakiś problem psychiczny.
Co ty bredzisz bolszewiku/czko ??? Co popsuli ??? Wysokie koszty ???
Niszczona Polska przez ostatnie 26 lat w każdej dziedzinie życia przez zdrajców i złodziei musi zostać oczyszczona z pozostałości po tych śmieciach targowickich bez względu na wysokość kosztów. NASZE POLSKIE DZIECI I NASZA HISTORIA SĄ NAJWAŻNIEJSZE dla przyszłości Polski i Narodu Polskiego !!!
Podczas gdy zdrajcy Polski i złodzieje zorganizowani w mafie w układach z rządzącymi-rozkradali setki miliardów zł a społeczeństwo gniło i wegetowało TO WAM NIE PRZESZKADZAŁO wy polskie wrzody z pod znaku volksdeutscha,ubeka,bolszewika,PO z PSL,SLD i nowoczesnych kodowców ???
Dobrze, że gimnazja likwidują, bo te dzieciaki to myślą, że są dorosłe. Co niektórym odwala równo w gimnazjach. Gównażeria. 8 lat podstawówki to bardzo dobrze. I ja się z tego powodu cieszę.
Ta reforma edukacji to dno! Strasznie droga,i bałagan w szkołach,
Gimnazja były super, wszystko było dobrze ale PiS i Zalewska
Musieli to popsuć. Szkoda też że w gimnazjum nr. 2 nie powstanie
Podstawowa.