Własny sklep internetowy: wydaje się, że to pomysł na biznes wręcz genialny. Coraz więcej użytkowników w pełnym zaufaniu do sprzedającego robi zakupy online, szybko, wygodnie, nie wychodząc z domu.
1. Na pierwszym miejscu liczy się pomysł. Niekoniecznie oryginalny, lecz z pewnością odpowiadający na potrzeby bądź kreujący takowe. Przykład brytyjskiego sklepu, któremu się wiedzie? Usługa szycia pamiątkowych maskotek z odzieży niemowlęcej. Przed wcieleniem swojej idei w życie, przeszukaj internet. Może się okazać, że ktoś już na "Twój" pomysł wpadł, a Ty możesz wynieść naukę z jego błędów.
2. Przy okazji kwestii technicznych pojawia się kolejna ważna decyzja. Jak założyć sklep internetowy? Przy użyciu gotowych rozwiązań (platformy typu Selly lub Shoper) czy raczej zlecić stworzenie oprogramowania od podstaw? Na tym etapie czeka Cię również wybór domeny: chwytliwej, adekwatnej i oczywiście dostępnej.
3. Klient sklepu internetowego szybko zmienia zdanie – w końcu bez wysiłku może powrócić na stronę produktu. Twoim zadaniem jest jak najdłużej go w e-sklepie zatrzymać. W jaki sposób? Przyjemnym dla oka interfejsem i przyjaznym procesem kupowania. W dokonywaniu transakcji liczą się detale. Umieść numer telefonu i adres mailowy na stronie w taki sposób, by klient, który chce się skontaktować, nie musiał opuszczać karty produktu.
4. Prowadząc własny sklep internetowy przekonasz się, jak dużego nakładu sił wymaga promocja w Internecie. Dostosowanie do zasad SEO, tworzenie wartościowego contentu związanego z tematem, stały kontakt z potencjalnymi klientami poprzez media społecznościowe i maila… Do promocji sklepu warto wykorzystać najczęściej otwierane przez użytkowników wiadomości transakcyjne. A rozsyłając newslettery, stworzyć je w kilku wersjach, uprzednio dzieląc bazę użytkowników na grupy (na podstawie wiadomości, które dotąd o klientach posiadasz). Kreowanie i wysyłanie "spersonalizowanych" maili grupowych umożliwia prosty w obsłudze system do mass mailingu typu FreshMail.
Wszystkie osoby zainteresowane swoją działalnością online mogą również znaleźć cenne wskazówki tutaj: Własny sklep internetowy – jak zacząć? Poradnik dla e-commerce.
Jak założyć sklep internetowy? Stosuj się do powyższych wskazówek, uzupełniając każdą z nich o solidny reasearch. Przeprowadzony zarówno w sieci, jak i wśród osób z doświadczeniem w e-commerce.