Firmy, gdzie pracuje kilkudziesięciu lub nawet kilkuset sprzedawców nie prowadzi się łatwo. Kiedy mamy do czynienia z wieloma pracownikami, to bez odpowiedniej kontroli i konkretnej ewidencji klientów może zdarzyć się tak, że w ramach pomyłki jeden klient otrzyma masę telefonów z ofertą, co na pewno nie jest pożądanym działaniem. Skuteczni zapanować nad chaosem można za pomocą systemu CRM. Czy to rzeczywiście działa?
Nie da się ukryć, że jeśli chodzi o działania z wieloma klientami i sprzedawcami, to konieczny jest jak najlepszy crm, który pozwoli nad tym wszystkim zapanować. Takie oprogramowanie pozwoli przypisywać klientów do konkretnych pracowników, jak również oznaczać kroki, które zostały podjęte wobec klienta. W ten sposób dany handlowiec od razu widzi, czy do klienta trzeba jeszcze zadzwonić, czy może lepiej jest odpuścić, ponieważ ta osoba nie jest zainteresowana. Gwarantuje to unikania sytuacji, kiedy to klienci skarżą się, iż handlowcy natarczywie dzwonią po kilka razy dziennie, bo nie są w stanie sprawdzić, czy na pewno ten konkretny numer został już sprawdzony.
Analiza wyników sprzedażowych
W tym również pomagają profesjonalne systemy crm. Dzięki zebranym danym można bardzo łatwo określić, który handlowiec ma zdecydowanie największe sukcesy, jacy klienci decydują się na zakup, czy też przypisywać ich do wybranych kategorii. Wyszukiwanie wszystkich danych jest naprawdę bardzo łatwe i nie powinno nikomu sprawiać większych problemów.
Co więcej, firmy wytwarzające oprogramowanie często oferują wdrożenie i dodatkowe szkolenia z ich używania. Dzięki temu firma, która się zdecyduje na taki krok będzie mogła od razu usprawniać poszczególne procesy i lepiej zarządzać swoimi klientami. Z pewnością pierwsze efekty powinny być widoczne w stosunkowo krótkim czasie, co zresztą potwierdzają przedsiębiorstwa, które już dawno porzuciły stare metody działania w branży handlowej.
Koszty takich systemów plasują się na różnych poziomach i wiele będzie tutaj zależało od tego, jakich konkretnych funkcjonalności się wymaga. Im bardziej rozbudowane oprogramowanie, tym zarządzanie klientami będzie szło lepiej, ale zarazem będzie ono droższe. Najlepiej jest przetestować różne opcje i sprawdzić, co działa najlepiej w konkretnym przypadku.
2 komentarze
CRM w chmurze? Wyciek danych z takiego programu to kwestia czasu… Kiepska reklama 🙂
Potwierdzam, CRM w firmie może zmienić postrzeganie całkiem sprzedaży. Menadżer może analizować postępy, a sprzedaż widzieć jak im idzie w danym czasie. My przestawiliśmy się na CRM w chmurze, co ma dodatkowe zalety, polecam http://entis.io u nas sprawdził się na prawdę całkiem nieźle.