Ostatnie lata przyniosły wiele zmian w promocji miast i regionów. Atrakcyjna rzeźba terenu oraz ciekawe zabytki to zdecydowanie za mało, aby przyciągnąć większą liczbę turystów, inwestorów oraz nawiązać bliskie relacje z mieszkańcami. Wraz z rozwojem Internetu, jednym z największych instrumentów komunikacji marketingowej stały się media społecznościowe, które umożliwiają zwiększenie zainteresowania miastem wśród różnych odbiorców.Okazuje się, że w sieci, zarówno jak w rzeczywistości można znaleźć wiele interesujących elementów, które skutecznie przyciągają tysiące odbiorców.
Przede wszystkim należy pokazać swoje najmocniejsze strony oraz wyróżnić się z "tłumu". Miasta stawiają więc na oryginalne logo: proste i zapadające w pamięć, bardzo często wyglądające tak, jakby zostało namalowane przez dziecko. A oprócz tego wskazują na swoje elementy charakterystyczne: zabytki, potrawy kulinarne, elementy kultury. Czy jest to dobra droga? Z pewnością w wielu przypadkach tak, ponieważ dzięki takiej strategii, elementy charakterystyczne stają się "marketingową dźwignią", która pozwala budować markę miasta.
Obecność miast w social media już nikogo nie dziwi. Można podejmować różne działania marketingowe, jednak bez aktywności w internecie praca marketingowców tak naprawdę nie ma sensu. Media społecznościowe pozwalają dotrzeć do tysięcy odbiorców w tym samym momencie, czego nie da się osiągnąć żadną inną drogą komunikacji. Ponadto, jest to jedyna możliwość, aby wchodzić w bezpośrednie interakcje z odbiorcą, zachęcić go do rozmowy i do działania, które de facto jest praktyczną promocją miasta.
Nie od dziś wiadomo, że film jest jedną z najlepszych form komunikacji, ponieważ w kilka sekund możemy pokazać znacznie więcej niż na jednym zdjęciu lub w opisie. Już kilka lat temu mogliśmy spotkać się z filmami promocyjnymi miast, w których pokazane były największe atrakcje, najciekawsze zabytki oraz elementy, które mogą przyciągnąć turystów i inwestorów. Z biegiem czasu tradycyjne filmiki promocyjne staly się nudne i zbyt przewidywalne, w związku z czym trzeba było znaleźć formę, która zaktywuje odbiorców i zachęci ich do działania.
Obecnie specjaliści od marketingu poszli krok dalej, ponieważ oferują stworzenie personalizowanego filmu. Co to jest? Jest to krótki film, którego bohaterem może być każdy, kto zdecyduje się na jego stworzenie. Wideo można spersonalizować zaledwie w kilka minut, w prosty, intuicyjny sposób, dzięki czemu żaden użytkownik nie ma problemu z jego utworzeniem. Do tej pory mogliśmy stworzyć spersonalizowany film, w którym stajemy się pomocnikiem Świętego Mikołaja, mistrzem gry w pokera lub gwiazdą rocka. Dlatego więc nie wykorzystać tego narzędzia do promocji miasta? Z pewnością każdy z nas chciałby się przecież zobaczyć na zatłoczonych ulicach Nowego Jorku,w centrum Paryża lub na krakowskim Rynku. Spersonalizowany film pozwala nam wyobrazić sobie siebie w danym miejscu, przez co chętniej je później odwiedzamy.
Specjaliści od marketingu czuwają, aby jak najlepiej i najskuteczniej promować swoje miasta, zdobywać popularność i sprawić, aby dany region stał się atrakcyjny dla mieszkańców, turystów i inwestorów. Czy w Gnieźnie też będziemy mogli zaobserwować takie działania? Już teraz miasto kładzie duży nacisk na promocje i kampanie w social media. Kto wie, może niedługo będziemy więc mogli pochwalić się spersonalizowanym filmem z najstarszej stolicy Polski?