Wciąż niepewna sytuacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie wzbudza emocje wśród jego uczniów, rodziców i nauczycieli. Przypomnijmy, że Rada Powiatu podjęła decyzję o jego zlikwidowaniu i przejęciu kierunków przez gnieźnieńskiego „Rolnika”. Przysłowiowej oliwy do ognia dolały doniesienia jakoby ponadgimnazjalne szkoły rolnicze, dotąd prowadzone przez samorządy, miały zostać przejęte przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. O szczegóły tych planów zapytaliśmy u źródła.
Na ten tydzień zaplanowano kolejną sesje Rady Powiatu Gnieźnieńskiego, która ma dotyczyć m.in. problemu likwidowanej szkoły. Mamy nadzieję, że tym razem starosta odpowie na wcześniejsze pytania. Złożyłam również dziś dwie interpelacje poselskie skierowane do Minister Edukacji Narodowej związane ze zmianą wieku szkolnego oraz z sytuacją dotyczącą gimnazjów – mówi posłanka Paulina Hennig-Kloska. Jeśli chodzi o zmianę wieku szkolnego, zapytałam m.in. o to jak wygląda sytuacja w kraju w poszczególnych regionach w zakresie miejsc w przedszkolach dla najmłodszych, czyli dzieci trzyletnich, czy nauczycielom grożą zwolnienia, czy przygotowano nowe podstawy programowe, co z gminami w których zabraknie dzieci by utworzyć pełny oddział? Natomiast w kwestii gimnazjów pytałam o to na jakim etapie jest przygotowywanie reformy edukacji, ponieważ słyszy się obecnie o trzech możliwych rozwiązaniach, tj. likwidacja gimnazjów, 4-letnia szkoła podstawowa, gimnazjum, oraz szkoła ponadgimnazjalna, a także opcja trzecia polegająca na pozostawieniu dotychczasowego rozwiązania. Ku któremu rozwiązaniu skłania się Ministerstwo? Jakie oszczędności w budżecie państwa ma przynieść likwidacja gimnazjów lub zmiana długości nauczania dzieci i młodzieży w kolejnych placówkach oświatowych, oraz czy planowana reforma wpłynie na strukturę zatrudnienia wśród nauczycieli szkół podstawowych, gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych?