MPK otrzyma środki w ramach OSI na rozwój komunikacji miejskiej. Z pozyskanych pieniędzy będzie możliwość nabycia nowych autobusów. Spółka kupuje również używane autokary. 6 takich pojazdów trafiło niedawno do przedsiębiorstwa.
Spółka MPK wzbogaciła się pod koniec ubiegłego roku o 6 nowych-używanych pojazdów. Koszt jednego autobusu to 10 tys. euro. Jesteśmy w jednym z 6 autobusów, które w zeszłym roku zostały oddane do użytku w gnieźnieńskim MPK – mówi Piotr Stasiak, prezes Spółki MPK. Są to autobusy z rynku wtórnego. Bardzo byśmy chcieli, żeby wszystkie autobusy, którymi dysponujemy pochodziły prosto z fabryki. Rzeczywistość ekonomiczna jest niestety bardzo brutalna, ten model finansowy się po prostu nie spina. Część autobusów pochodzi prosto od producenta, część z rynku wtórnego. Dwa MANy w zeszłym roku zostały wprowadzone i na koniec roku udało nam się dopiąć transakcję czterech takich samych Mercedesów. Są to Mercedesy Citaro, 12-metrowe, z dużymi, bardzo odpornymi, elastycznymi silnikami. Pojemność niespełna 100 osób w każdym pojeździe. Spodziewamy się, że te autobusy posłużą nam 6 do 8 lat.
Około 10 tys. zł kosztowała natomiast nowa wizualizacja przedsiębiorstwa. Od pierwszych dni stycznia funkcjonuje nowa wizualizacja naszego przedsiębiorstwa, otwarta na pasażera – dodaje Piotr Stasiak. Funkcjonuje nasza całkowicie nowa strona internetowa. (…) Nowością na naszej stronie jest zakładka kup bilet, która kieruje do dystrybucji elektronicznej naszych biletów.
rzeczywistość ekonomiczna nie jest brutalna tylko taka jaką ją stworzymy , w Poznaniu ze środków unijnych klupują tylko fabrycznie nowe autobusy
lutowy on
nie wystarczy chcieć nowych autobusów trzeba jeszcze je kupić a do tego potrzebne są projekty unijne i pytam gdzie są ci specjaliści co ich Budasz zatrudnił jakie oni projekty zrobili że miasto nie kupiło za unijną kasę nowych autobusów jak to robią inne miasta
Lendryszko on
Przydał by się choć jeden przegubowy autobus .Czy tak brudne autobusy mogą wyjechać z zajezdni na miasto.Panie prezesie gdzie pana autorytet.Kierowca brudnego autobusu powinien odmówić kursu, albo sam go umyć,nie czekając na ulewny deszcz.Pomimo tych animozji kochamy MPK.GNIEZNO. .
3 komentarze
rzeczywistość ekonomiczna nie jest brutalna tylko taka jaką ją stworzymy , w Poznaniu ze środków unijnych klupują tylko fabrycznie nowe autobusy
nie wystarczy chcieć nowych autobusów trzeba jeszcze je kupić a do tego potrzebne są projekty unijne i pytam gdzie są ci specjaliści co ich Budasz zatrudnił jakie oni projekty zrobili że miasto nie kupiło za unijną kasę nowych autobusów jak to robią inne miasta
Przydał by się choć jeden przegubowy autobus .Czy tak brudne autobusy mogą
wyjechać z zajezdni na miasto.Panie prezesie gdzie pana autorytet.Kierowca brudnego autobusu powinien odmówić kursu, albo sam go umyć,nie czekając na ulewny deszcz.Pomimo tych animozji kochamy MPK.GNIEZNO.
.