Teatr im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie serdecznie zaprasza na drugą odsłonę projektu „ReStart – łańcuch sztuki”.
10 listopada 2015 r. o godz. 18.00 odbędzie się czytanie performatywne sztuki "Czerwony/Żółty kapturek" Jeana – Claude’a Grumberga, w tłumaczeniu i reżyserii Łukasza Gajdzisa.
Znacie historię "Czerwonego kapturka?" Tak naprawdę czego ona dotyczy? Grumberg w swoim dramacie przedstawia rzeczywistość, którą autentycznie przeżyli nasze babcie i nasi dziadkowie. Wilk przebrany w wojskowy uniform wprowadza w życie nowe zasady: pierwszą z nich jest zmiana koloru płaszcza Kapturka na żółty, by był bardziej widoczny i z daleka rozpoznawalny. Co jeszcze może wydarzyć się w świecie, w którym jedni ludzie stygmatyzują innych, autorytarnie narzucając im sposób zachowania i funkcjonowania? Przypominamy tę historię, między innymi po to, by nie powtórzyła się raz jeszcze.
Jean – Claude Grumberg – urodził się w 1939 r. we Francji, w rodzinie żydowskiej. Pisarz, autor scenariuszy telewizyjnych i sztuk teatralnych dla dzieci i młodzieży. Zanim stał się zawodowym pisarzem imał się różnych zajęć, był m.in. krawcem i aktorem. Napisał ponad 30 sztuk teatralnych przeznaczonych głównie dla młodej widowni. W swoich tekstach porusza ważne tematy tkwiące w jego świadomości od czasów dzieciństwa, jak chociażby śmierć ojca w hitlerowskim obozie zagłady. Za swą twórczość otrzymał wiele prestiżowych nagród, m.in. Grand Prix Akademii Francuskiej w 1991 roku i Grand Prix SACD w 1999 roku za "Zone libre" i swą najlepszą sztukę "L’Atelier". Jego najważniejsze teksty umieszczone zostały w kanonie lektur szkolnych dedykowanych 3 klasie szkoły średniej i rekomendowanych przez francuskie Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Po zakończeniu pokazu serdecznie zapraszamy widzów na spotkanie z twórcami.
Czytanie performatywne jest elementem projektu artystyczno-edukacyjnego "ReStart- łańcuch sztuki" adresowanego do młodzieży gimnazjalnej i licealnej. Projekt podejmuje twórczą rozmowę na tematy, które są wyzwaniem dla edukacji kulturalnej. Interpretacja ważnych tekstów współczesnej dramaturgii dla dzieci i młodzieży, pokazanie ich w nowym świetle, będą startem do zbudowania umiejętności świadomego odbioru sztuki i otwartości uczestników na udział w wydarzeniach artystycznych, zarówno w roli odbiorców, jak i twórców.
Projekt adresowany jest do osób powyżej 12 roku życia. Wstęp wolny. Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Znacie historię "Czerwonego kapturka?" Tak naprawdę czego ona dotyczy? Grumberg w swoim dramacie przedstawia rzeczywistość, którą autentycznie przeżyli nasze babcie i nasi dziadkowie. Wilk przebrany w wojskowy uniform wprowadza w życie nowe zasady: pierwszą z nich jest zmiana koloru płaszcza Kapturka na żółty, by był bardziej widoczny i z daleka rozpoznawalny. Co jeszcze może wydarzyć się w świecie, w którym jedni ludzie stygmatyzują innych, autorytarnie narzucając im sposób zachowania i funkcjonowania? Przypominamy tę historię, między innymi po to, by nie powtórzyła się raz jeszcze.
Jean – Claude Grumberg – urodził się w 1939 r. we Francji, w rodzinie żydowskiej. Pisarz, autor scenariuszy telewizyjnych i sztuk teatralnych dla dzieci i młodzieży. Zanim stał się zawodowym pisarzem imał się różnych zajęć, był m.in. krawcem i aktorem. Napisał ponad 30 sztuk teatralnych przeznaczonych głównie dla młodej widowni. W swoich tekstach porusza ważne tematy tkwiące w jego świadomości od czasów dzieciństwa, jak chociażby śmierć ojca w hitlerowskim obozie zagłady. Za swą twórczość otrzymał wiele prestiżowych nagród, m.in. Grand Prix Akademii Francuskiej w 1991 roku i Grand Prix SACD w 1999 roku za "Zone libre" i swą najlepszą sztukę "L’Atelier". Jego najważniejsze teksty umieszczone zostały w kanonie lektur szkolnych dedykowanych 3 klasie szkoły średniej i rekomendowanych przez francuskie Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Po zakończeniu pokazu serdecznie zapraszamy widzów na spotkanie z twórcami.
Czytanie performatywne jest elementem projektu artystyczno-edukacyjnego "ReStart- łańcuch sztuki" adresowanego do młodzieży gimnazjalnej i licealnej. Projekt podejmuje twórczą rozmowę na tematy, które są wyzwaniem dla edukacji kulturalnej. Interpretacja ważnych tekstów współczesnej dramaturgii dla dzieci i młodzieży, pokazanie ich w nowym świetle, będą startem do zbudowania umiejętności świadomego odbioru sztuki i otwartości uczestników na udział w wydarzeniach artystycznych, zarówno w roli odbiorców, jak i twórców.
Projekt adresowany jest do osób powyżej 12 roku życia. Wstęp wolny. Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.