29 maja w auli I Liceum Ogólnokształcącego w Gnieźnie odbył się „Dzień umysłów ścisłych”. Celem tego dnia było propagowanie nauk ścisłych: matematyki, fizyki i informatyki. Aulę odwiedzili uczniowie z Gimnazjów nr 1 i 4.
"Dzień nauk ścisłych" przygotowali uczniowie klas pierwszych. Podczas prezentacji przedstawiali zjawiska fizyczne oraz modele 3D przygotowane w programach komputerowych. Zadaniem naszym, jeśli chodzi o pracę dydaktyczną w tym roku, jest realizowanie projektów – mówi dyrektor I LO Bogusława Młodzikowska. Każda z grup przedmiotowych takie projekty do realizacji przyjęła. Odbyły się już takie projekty w ramach języków obcych, przyrodnicze, humaniści mieli swoje projekty. Dzisiaj przyszedł czas na matematyków, fizyków i informatyków. Mylę, że projekt bardzo różnorodny i ciekawy. Oferta nie tylko dla naszych uczniów, ale także dla gimnazjalistów. Dzisiaj gościmy gimnazjalistów z gimnazjum nr 1 i 4. Mam nadzieję, że na tych wszystkich stanowiskach warsztatowych, które są w auli, znajdą coś dla siebie. Jest również ładna obudowa wizualna, a jeżeli chodzi o zakres to ta różnorodność wyraża się w tym, że są zarówno gry planszowe, jak i gry logiczne, stanowiska ćwiczeniowe, gdzie uczniowie przeprowadzają doświadczenia i każdy z uczestników może w tym doświadczeniu brać udział. Punkt kulminacyjny tego dnia to pokaz drukarki 3D. W zeszłym roku gościliśmy studentów – naszych absolwentów, a dzisiaj już są w życiu dorosłym, bardzo chętnie do tej szkoły wracają i potwierdzają, że zdobyli tutaj fundamentalną wiedzę w rozwoju tych zainteresowań. Uczniowie, wraz z nauczycielami, przygotowali wiele pokazów i doświadczeń fizycznych, m.in.: zjawisko dyfrakcji i interferencji światła, prawo Archimedesa, nurek Kartezjusza, zwykła – niezwykła ciecz, elektrostatykę, magnetyzm, siłę wyporu. Licealiści i gimnazjaliści mogli również pokrzyczeć, tym samym sprawdzając poziom natężenia dźwięku. W dniu dzisiejszym organizujemy Dzień umysłów ścisłych – mówi nauczyciel Mateusz Nowakowski. Celem tego dnia jest propagowanie nauk ścisłych: matematyki, fizyki i informatyki, pokazanie młodzieży ciekawych doświadczeń fizycznych, demonstracja wykonana przez uczniów naszego liceum, modelowania brył 3D, np. VW Garbusa, autobusu, również występują nasi absolwenci. Piotr Szczepaniak prezentuje swój najnowszy model robota, a Michał Marciniak pokazuje drukarkę 3D. Wszytko to ma na celu wskazanie, że warto uczyć się matematyki, fizyki i informatyki, gdyż może to nam zapewnić w przyszłości spore zarobki i pracę. Poza tradycyjnymi doświadczeniami fizycznymi licealiści spróbowali swoich sił w grach logicznych: szachach i kostce rubika.